El Parlament de Catalunya ha aprovat la moció de Junts que exigeix al Govern millores a l’estació d’alta velocitat del Camp de Tarragona. El diputat Jordi Bertran ha manifestat que “cal resoldre d’una vegada per totes la connectivitat de l’estació Camp de Tarragona, amb un milió de viatgers anuals”. Per això, “instem el Govern de la Generalitat a crear dues línies llançadora d’autobús entre les estacions de Tarragona i Reus i l’estació d’alta velocitat Camp de Tarragona, coordinades amb els horaris dels trens”.
En paral·lel a les dues noves línies llançadora amb autobús públic, la Cambra ha aprovat que es reformuli el projecte TramCamp perquè arribi a l’estació Camp de Tarragona, i ampliar la capacitat i freqüència dels AVANT fins a quinze circulacions en cada sentit. El Govern haurà de garantir més freqüències a primera hora, doblar la capacitat d’aquests trens en hores punta i exigir un sistema tarifari just, així com posar fi a les pràctiques en l’operativa d’abonaments que limiten l’accés dels usuaris, malgrat l’existència de places buides.
Junts també ha aconseguit llum verda perquè s’executi el projecte de construcció d’un aparcament de baix cost als terrenys cedits per l’Ajuntament de la Secuita, on també s’incloguin places específiques per a persones amb mobilitat reduïda que facilitin el seu accés als serveis ferroviaris.
En matèria d’infraestructures viàries, el Parlament insta el Govern a pactar amb l’Estat l’ampliació d’un tercer carril a l’N-240, i a desencallar la construcció d’un vial d’1,5 quilòmetres per enllaçar l’estació amb la carretera del Catllar, facilitant l’accés als usuaris del Baix Gaià.
Bertran ha agraït a la plataforma AVANT Catalunya, l’Ajuntament de la Secuita, i els usuaris, les seves contribucions a aquesta moció presentada per Junts per millorar la mobilitat al Camp de Tarragona.